Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunţat, joi, că la sfârşitul
acestui an vor începe licitaţiile pentru proiectul Magistralei 6 care
va lega Bucureştiul de aeroportul Otopeni.
„Metroul spre aeroport este unul din proiectele pe care le-am găsit
atârnând de foarte mult timp. Ne-am uitat la pierderile din cauza
neutilizării creditului obţinut de la japonezi, deja 300.000 de euro se
duc pe an ca penalităţi pentru acest credit. Plus paritatea yen/dolar
s-a schimbat, astfel că avem doar 72% din ce am avut acum 5 ani când
ne-a fost acordat acest credit. Fiind al cincilea an de neutilizare a
creditului, japonezii ne vor trimite un audit care să ne întrebe ce am
făcut cu banii.
Sunt şi alte ţări, gen India, care fug după aceşti bani. Oficial, proiectul este pronit.
Avem o planificare pentru el, prima parte a anului e pentru obţinerea
autorizaţilor, la mijlocul anului, primăria Bucureşti ar trebui să îşi
adopte planul de mobilitate urbană durabilă, apoi noi să facem hotărârea
de Guvern, iar la sfârşitul anului să înceapă licitaţiile pentru
rezistenţă şi arhiectură şi amenajarea spaţiilor”, a declarat Dan
Costescu, conform televiziunilor de ştiri.
Unde vor fi amplasate staţiile de metrou şi cum se va face accesul
Magistrala 6 de metrou care va lega reţeaua existentă din Capitală de
Aeroportul Otopeni va avea 14,2 kilometri şi va cuprinde pe traseu 12
staţii, potrivit unui document remis de Metrorex. Una dintre staţii,
care va fi denumită Tokio, va fi amplasată în dreptul Băneasa Shopping
City, centrul comercial controlat de Gabriel Popoviciu, cu cea mai mare
cifră de afaceri din România în 2012, aproape 39 de milioane de euro.
Cele 12 staţii de pe traseul metroului spre Aeroport vor fi Pajura,
Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokio,
Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu şi Aeroport
Henri Coandă -Otopeni. Magistrala va porni din dreptul staţiei 1 Mai
aflată în nordul Bucureştiului, deja funcţională.
Magistrala 6 de metrou Otopeni - 1 Mai este estimată să coste circa un
miliard de euro, pentru care Metrorex are 320 de milioane de euro de la
Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA), potrivit
Metrorex.
Fostul ministru al transporturilor Relu Fenechiu spunea că investiţia pentru magistrala de metrou care să lege reţeaua
existentă de Aeroportul Otopeni este una „uriaşă“ şi nu este justificată
de traficul existent. El preciza la acea dată că o soluţie ar fi un
proiect suprateran feroviar, mai ieftin, potrivit Mediafax.
Inclusiv premierul Victor Ponta a arătat că
această linie de metrou este ineficientă din punct de vedere economic,
pentru că traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu
ar acoperi nici măcar costul de întreţinere, nu numai investiţia. Pe de
altă parte, fostul ministru de la transporturi, Ramona Mănescu, a spus
că susţine proiectul de construcţie al metroului până la Aeroportul
Otopeni şi că, în urma unui studiu făcut de japonezi, traficul s-ar
ridica la 40.000 de călători pe zi pe cele 12 staţii ale metroului.
Întreaga reţea de metrou din Bucureşti are în prezent peste 600.000 de
călători pe zi. Ideea unei linii de metrou
care să lege Capitale de Aeroportul Otopeni a fost anunţată prima oară
în 1999.
Administratorul reţelei de metrou a lansat în mai 2012 anunţul de
intenţie pentru licitaţia privind construcţia Magistralei 6, potrivit
căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar
valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA.
Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro
cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA
România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă
la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.
Extinderea reţelei de metrou către Otopeni ar putea determina şi
dezvoltarea unei noi zone de spaţii de birouri, care să continue ceea ce
deja există în apropierea staţiilor de metrou Aurel Vlaicu şi Pipera.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu