vineri, 14 iunie 2019

Oare Corpul de Control al Guvernului Romaniei, harnicele noastre DNA, DIICOT sau Parchetul General, nu ar trebui sa faca cercetari si sa recupereze milioanele de euro neincasate de catre Primaria Mun Bucuresti, de la functionarii publici vinovati/corupti? Si cu aceste milioane sa se declanseze o licitatie internationala pentru executia de parcari publice sau in parteneriat public-privat, in toate cartierele Bucurestiului?


Cu un milion trei sute de mii de maşini înmatriculate şi mai puţin de 200.000 de locuri de parcare de domiciliu, Bucureştiul este cel mai aglomerat oraş din Europa. În cinci sectoare din şase, să găseşti un loc liber e o minune în adevăratul sens al cuvântului. Promisele parcări supraterane, ori mult-lăudatele "park and ride", de lânga staţiile de metrou de la periferie, există, deocamdată doar pe hârtie: au rămas la stadiul de promisiuni de campanie electorală. În lipsă de idei pentru rezolvarea crizei, administraţiile locale au transformat sute de trotuare în parcari şi le-au scos la mezat.

Municipalitatea administrează 8.100 de locuri de parcare publice, dar are un parc auto de peste 1.300.000 de maşini. Conform raportului olandezilor specializaţi în GPS, Tom Tom Telematics, avem al şaselea cel mai aglomerat trafic rutier din lume. Iar principala cauză este îngustarea căilor de circulaţie, prin transformarea benzii de lângă trotuar în parcare. Cu 230.000 de cetăţeni în acte, sectorul 1 are 8.600 de parcări de reşedinţă. Primăria le închiriază cu 76 de lei pe an aşa că nu e de mirare că nu vei găsi niciunul disponibil.
Alin Vieru, dir. gen. ADP Sector 1: „În ultimele două luni am mai amenajat 286 de locuri de parcare. Am propus proiecte către Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Capitalei pentru a amenaja şi locuri de parcare pe străzile cu sens unic.”
Cei 256.000 de cetaţeni domiciliaţi în sectorul 2 au la dispoziţie 25.000 de locuri de parcare. Primăria le închiriază anual tot cu 76 de lei bucata, mai mereu aceloraşi abonaţi. Pentru noii şoferi există doar... proiecte.
Dan Popescu, viceprimarul sectorului 2: „Nu avem date clare despre câte locuri de parcare la liber sunt, în rest, în sector. Mai este în lucru o parcare "park and ride" la capătul Pantelimonului care trebuia să fie gata de mult, dar văd că tot trenează.”
Cei 472.000 de locuitori ai sectorului 3 beneficiaza de 60.000 de locuri de parcare de reşedinţă, plus 23.000 de locuri publice. Multe au fost amenajate, însă pe trotuare.
Ştefan Dumitraşcu, arhitectul şef al sectorului 3: „Consider că suntem pe egalitate în ceea ce priveşte numărul de maşini şi locurile de parcare. Intenţionăm atât optimizarea acestor locuri de parcare, cât şi mărirea capacităţii. Acest lucru înseamnă că acele aproape 60.000 de locuri de parcare să fie regrupate sub forma unor parcaje publice supraterane.”
La debut de mandat, actuala administraţie a sectorului 4 a anunţat că va amenaja 13 parcări noi, inclusiv două de tip "park and ride", lânga staţiile de metrou IMGB si Piaţa Sudului. Cei 300.000 de locuitori nu beneficiază încă de niciuna. Primaria refuză să publice numărul actual al parcărilor de reşedinţă. Dar potrivit cererilor depuse la Administraţia Parcărilor, deficitul depăşeşte cifra de 30 de mii.
Cu 282.000 de locuitori, sectorul 5 administrează 18.700 de locuri de parcare. În sectorul 6, cei 360.000 de cetăţeni beneficiază de 37.000 de locuri de parcare. În ultimul an, edilii nu au amenajat nicio parcare cu o capacitate mai mare de douăzeci de locuri.
Traficul aglomerat şi lipsa locurilor de parcare sunt probleme cu care se confruntă toate capitalele europene. În parcările amenajate, tarifele diferă în funcţie de cât de aproape sunt acestea de centrul metropolei. În Bucureşti, în centrul oraşului, cel mai scump loc costă 5 lei pe oră, ca să parchezi în centrul Londrei te costă de 16 ori mai mult.
Londra este oraşul cel mai scump pentru şoferii care vor să-şi lase maşina în centru. În medie, londonezii trebuie să plătească peste 8 euro parcarea pentru o oră. Ceva mai puţin, adică 7,65 euro, trebuie să dea locuitorii capitalei Suediei. Alte două oraşe nordice urmează în top - Oslo şi Copenhaga, unde parcarea maşinii pentru o oră costă peste 5 euro.
Tarifele variază însă destul de mult pe continent şi nu ţin seama neaparat de nivelul de trai. Spre exemplu, în Madrid costă aproape 5 euro să parchezi maşina în centru, în Paris şi Atena 4, în Roma 3 şi în Berlin 2 euro pe oră.
Dar cele mai ieftine oraşe pentru şoferi sunt cele în care se plăteşte mai puţin de 2 euro pentru ora de parcare. În această categorie intră Budapesta, unde tariful este de un euro şi 40 de cenţi, Lisabona, Glasgow şi Varşovia. Cel mai puţin costă însă parcarea în centrul oraşelor Sofia şi Bucureşti, în medie, doar 50 de cenţi pe oră.

Pe de alta parte, iata raspunsul PMB la solicitarea Asociatiei Baneasa Lac (clic aici pentru accesare document) cu privire la o solicitare a acestei asociatii, din care citam:<<Totodata solicitam in mod ferm Primariei Municipiului Bucuresti sa  ne comunice suma totala incasata  pana la aceasta data din aplicarea art. 12 al "HCGMB nr 66/2006 privind aprobarea normelor privind asigurarea numarului minim de locuri de parcare pentru noile constructii si amenajari autorizate pe teritoriul Mun. Bucuresti si a prospectelor necesare unei corecte functionari a arterelor de circulatie", care stipuleaza ca, citam: "nerealizarea numarului minim de locuri de parcare obliga solicitantul la plata unei taxe de 10.000 euro pentru fiecare loc nerealizat pe parcela proprie, in vederea constituirii unui fond pentru construirea de parcaje publice">>.

Va vine sa credeti ca, din 2006 si pana in prezent, toate constructiile care au napadit Bucurestiul, au locuri de parcare asigurate suta la suta, plus o rezerva, asa cum stipuleaza HCGMB nr. 66/2006??!!... Pentru cei mai curiosi dintre dvs. va prezentam si continutul HCGMB nr. 66/2006 (clic aici).

Oare Corpul de Control al Guvernului Romaniei, harnicele noastre DNA, DIICOT sau Parchetul General, nu ar trebui sa faca cercetari si sa recupereze milioanele de euro neincasate de catre Primaria Mun Bucuresti, de la functionarii publici vinovati/corupti? Si cu aceste milioane sa se declanseze o licitatie internationala pentru executia de parcari publice sau in parteneriat public-privat, in toate cartierele Bucurestiului?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu