Certificatele de situaţie de
urgenţă, necesare accesului firmelor la facilităţi decise de Guvern în
contextul pandemiei de coronavirus, ar urma să fie acordate doar celor care au
ca activitate principală transport, turism, HORECA, organizări de evenimente,
publicitate, învăţământ privat şi activităţi adiacente, industria confecţiilor,
încălţămintei şi pielăriei, servicii destinate populaţiei şi care demonstrează
o scădere a încasărilor cu un procent de minim 40% faţă de perioada similară a
anului precedent sau dacă demonstrează că se află în dificultate ”prin prisma
apariţiei situaţiei de urgenţă”, conform unui proiect de HG discutat de Guvern.
Toate documentele necesare vor fi adresate ministerului Economiei, în format
electronic. Ministrul Economiei Virgil Popescu a anunţat deja că cerrtificatul
stării de urgenţă va fi necesar începând cu luna aprilie 2020, întrucât starea
de urgenţă a fost decretată în luna martie.
Certificatele de Situaţie de
Urgenţă (CSU) sunt acordate de către Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului
de Afaceri, la cerere, operatorilor economici a căror activitate este afectată
în contextul pandemiei de coronavirus.
Certificatul de Situaţie de Urgenţă
poate fi solicitat doar de către operatorii economici care îşi desfăşoară
activitatea în cel puţin unul dintre următoarele sectoare: transport, turism,
horeca, organizări de evenimente, publicitate, învăţământ privat şi activităţi
adiacente, industria confecţiilor, încălţămintei şi pielăriei, servicii
destinate populaţiei, prevede proiectul de HG discutat de Executiv.
Documentul poate fi folosit în
relaţiile cu terţi şi va atesta faptul că operatorul economic a avut
activitatea economică afectată în contextul pandemiei SARS–CoV-2, astfel
firmele putând beneficia de facilităţi de natură fiscală, oferite de către
instituţiile administraţiei publice centrale sau locale. De asemenea, poate fi
folosit în renegocierea anumitor contracte, sau în orice relaţie cu alţi
operatori economici şi în relaţia cu instituţiile financiar-bancare şi de
leasing sau cu orice alte instituţii publice;
Pentru emiterea CSU, firma
trebuie să demonstreze că într-o lună a avut o scădere a cifrei de afaceri cu
40% comparativ cu perioada similară a anului anterior. sau, dacă nu există
această scădere, să demonstreze cu documente că se află în dificultate din
cauza apariţiei situaţiei de urgenţă.
Solicitarea eliberării
Certificatelor de Situaţie de Urgenţă (CSU) se va face exclusiv prin
intermediul mijloacelor electronice, respectiv prin intermediul unei platforme
dedicate, se mai arată în proiectul de HG.
În cadrul Ministerului Economiei,
se vor constitui Comisii de Analiză a cererilor de eliberare a CSU;
Certificatul de Situaţie de Urgenţă
este valabil pe toata perioada anului acordării.
Ministerul Economiei, Energiei şi
Mediului de Afaceri are termen de cinci zile de la publicarea HG în Monitorul
Oficial pentru a asigura adaptarea şi funcţionarea platformei electronice http://prevenire.gov.ro/;
”Pentru că am primit numeroase
întrebări pe tema certificatului de urgenţă vreau să vă anunţ că suntem aproape
de a finaliza ordinul prin care stabilim detaliile prin care se poate obţine
acest document. Ne dorim ca procedura să fie simplificată şi să poată fi
obţinut online, în mod transparent şi eficient. Foarte important de ştiut:
Certificatul stării de urgenţă va fi necesar începând cu luna aprilie 2020,
întrucât starea de urgenţă a fost decretată în luna martie. Da, facem tot ce
este posibil să ne adaptăm provocărilor pe care ni le aduce această criză,
pentru că economia trebuie să meargă înainte”, anunţa joi, pe Facebook,
ministrul Economiei Virgil Popescu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu